***********************


***********************




السلام عليكم ازيكم عاملين ايه كل سنة وانتم طيبين  هنعمل مع بعض انهاردة السحور وده ماينفعش من غير بالذبادي البيتي 

هنعملو باسهل طريقة يلا نشوف مقاديرنا وهنعملو ازاي


المقادير

نصف كيلو لبن حليب دافئ

كوب ذبادي 

طريقه التحضير
نغلي اللبن ونتركه يبرد 

ثم نذوب فيه كوب الذبادي

ويقلب جيدا بالمضرب اليدوي

ثم يصب في كوبايات وتحضر 

صينية بها ماء دافئ ونضع الكوبايات فيها

نشغل الفرن ونتركه حتي يدفئ ثم نطفيه

ندخل الصينية الفرن لمدة من ست الي ثمان ساعات يخرج الذبادي من الفرن يوضع في الثلاجة قبل الاكل لازم يكون الفرن مطفي ندفيه بس

وبالهنا والشفا\
>

***********************

Post a Comment

أحدث أقدم