***********************
***********************
السلام عليكم ازيكم عاملين ايه انهاردة هنعمل مع بعض بسكوت بالشيكولاتة بطريقة سهلة وحلوة جدا
يلا نشوف مقاديرنا وهنعملها ازاااي؟
*المقادير
*نصف كيلو دقيق
*200جرام ذبدة
*كوب الا ربع سكر بودرة
*ربع كوب زيت
*نص ملعقة صغيرة بيكنج بودر
*بيضة
*ذرة ملح
*طريقة التحضير
في بولة غويطة ننزل بالذبدة والسكر ونضرب جيدا بالمضرب الكهرباء
اول مايدي قوام كريمي نضيف البيضة مع الفانيليا وذرة الملح والبيكنج بودر ونقلب جيدا نضيف الزيت
ننزل بالدقيق تدريجيا ونلم
يشكل علي شكل كرات مدورة في حجم ويشكل بالشوكة
يخبز في فرن مسبق التسخين علي درجة حرارة180 واول مايحمر من تحت يخرج من
الفرن بدون شواية يغطي نصفه بشيكولاتة سايحة ويرش بالفستق المجروش
***********************

إرسال تعليق