***********************


***********************

 السلام عليكم ازيكم حبايبي عاملين ايه وحشتوني جدااااااااااا

انهاردة هنعمل مع بعض الكريب الحلو بطريقة سهلة جدا وبسيطة يلا نشوف طريقته ايه وهنعملو مع بعض ازاي



المقادير/

كوب دقيق

نصف كوب حليب

 بيضة

فانيليا

رشة ملح

معلقة صغيرة سكر

طريقة التحضير/

نخلط كل المكونات ونحضر مقلاه وندهنها بالزيت ونسخنها ونضع بالكبشة

من خليط الكريب ونحرك المقلاه الي انا تاخذ شكل دائرة ونتركها تنضج ونقلبهاعالوجه الاخر ونتركها تنضج 

ونقلبهاعالوجه الاخر ونكرر حتي انتهاء كل الخليط 

نضع اي فواكه وشكولاته نحبها ونلفها ونزينها بصوص الكراميل او العسل وتقدم

خلصت الوصة اتمني تجربوها

>

***********************

Post a Comment

أحدث أقدم